Regulamin Ligi Kings of War 2022
Data aktualizacji: 19 styczeń 2022
- Cel
- Celem organizacji Ligi Kings of War (dalej “liga”), jest promowanie gry bitewnej Kings of War poprzez organizacje jak największej liczby turniejów.
- W 2021 w ramach ligi zostanie rozegranych jak najwięcej turniejów w odstępach nie mniejszych niż 2 tygodnie.
- Organizacja ligi
- Sezon trwa od 1.1.2022 do 31.12.2022
- Zakres punktowy 1500-2500 w zależności od decyzji organizatora. Stoły minimum 60x48.
- Gramy z zasadami z podręcznika do trzeciej edycji Kings of War + Clash of Kings 2022 (wraz z nowymi bohaterami). Obowiązuje najnowsza wersja FAQ i Erraty.
- Gramy minimum 3 bitwy.
- Aby turniej był zaliczony do MP musi wziąć w nim udział min. 6 graczy.
- Oficjalna strona ligi to www.forum.kingsofwar.pl.
- Data, punkty i miejsce turnieju musi być ogłoszone 20 dni przed wydarzeniem na stronie ligi.
- Wszystkie ogłoszenia i zapowiedzi, regulamin, ranking będzie opublikowany na stronie ligi.
- Grupa organizatorów
- Każdy organizator turnieju ligi w danym sezonie ma prawo wziąć udział w przygotowywaniu regulaminu na kolejny sezon.
- Do grupy organizatorów może się zgłosić każdy.
- Warunkiem przyjęcia jest zorganizowanie turnieju ligi w ustalonym z grupą organizatorów terminie.
- Przeprowadzenie turnieju
- Organizator
- Przygotowuje stoły do gry. Na każdym stole znajduje się mapka z oznaczeniem typów i wysokości terenów.
- Losuje scenariusz i liczbę znaczników w dniu turnieju, przed jego rozpoczęciem i podaje wylosowane scenariusze. W ramach ligi gramy niepowtarzające się scenariusze aż do wyczerpania się puli 12 z podręcznika. Gdy się wyczerpią (po 4 turnieju) losujemy od początku.
- Gracz
- Gracz posiada wydrukowane: dwie kopie rozpiski swojej armii zrobione w Easy Army, miarkę, kości oraz zestaw znaczników niezbędnych do rozegrania scenariuszy.
- Zegary szachowe
- Używamy zegarów szachowych. 55-65 minut na gracza w zależności od decyzji organizatora.
- Zegar działa podczas ustawiania jednostek, znaczników (jeśli wymagane przez scenariusz) i samej gry.
- Podczas omawiania zasad lub przygotowania stołu, robienia roll-off czy też ustawiania znaczników jest zatrzymywany.
- Nie ma możliwości robienia przerwy dłuższej niż 15 minut w czasie bitwy. Wyjątkiem może być przerwa na obiad, dotycząca wszystkich graczy.
- Jeśli graczowi skończy się czas odkłada kostki. Wszystkie nierozegrane szarże są automatycznie rozwiązywane jako porażka.
- Modele
- Można grać dowolnymi modelami.
- Nie ma obowiązku grania pomalowanymi modelami.
- Modele zastępcze lub jednostki niespełniające kryterium _Preferred Model Count _należy ustalić z organizatorami ligi.
- Wyzwania
- Jest możliwość rzucenia wyzwania innemu graczowi przed turniejem, pod warunkiem, że gracz znajduje się wyżej lub na tej samej pozycji w klasyfikacji ogólnej, która jest dostępna na stronie ligi.
- Jeśli gracz zaakceptuje wyzwanie to obaj gracze spotkają się na najbliższym turnieju podczas pierwszej bitwy.
- Parowanie
- Losowanie bitew i rejestracja na turniej odbywa się na tabletop.to
- Pierwsza runda: Pairing random
- Kolejne rundy: Pairing Swiss
- Sędziowanie
- Organizator wyznacza osobę (może siebie), która jest sędzią.
- Sędzia podejmuje ostateczną decyzję w kwestiach spornych.
- W przypadku sytuacji spornych dot. ruchu oddziałów, jeśli zostały one poruszone, a pozycja początkowa nieoznaczona, wątpliwości rozstrzygane są na korzyść przeciwnego gracza.
- Nieparzysta liczba graczy
- Organizator turnieju powinien zapewnić gracza rezerwowego.
- W przypadku jego braku losowany jest gracz, który czeka jedną bitwę - dostaje tzw. BYE.
- W przypadku wylosowania gracza, który już raz pauzował w ciągu bieżącego sezonu, losujemy drugi raz. Jeśli każdy z graczy już raz pauzował zaczynamy kolejkę od nowa. Gracz, który jest pierwszy raz na turnieju nie może otrzymać BYE.
- Za pauzowanie podczas meczu gracz otrzymuje dużych punktów tyle co najlepszy zwycięzca danej rundy i Attrition points równą połowie punktów na które gramy. BYE otrzymuje 0 dużych punktów i Attrition points równą połowie punktów na które gramy.
- Organizator może nie grać na turnieju. Otrzymuje wtedy 25 punktów do rankingu ligi.
- Punktacja
- Metoda 20-1. Za wygraną jest 15 punktów, za przegraną 1.
- Attrition modified points, widełki:
0-10%, +0
do 20%, +1
do 40%, +2
do 60%, +3
do 80%, +4
80%+, +5 - Gracz posiadający pomalowaną w 100% armię (modele i wymodelowane podstawki) otrzymuje 5 dużych punkt za cały turniej. W kwestiach spornych decyduje organizator.
- Organizator
- Punktacja generalna
- Każda z osób, biorących udział w turnieju zaliczanym do całego cyklu, otrzyma punkty do klasyfikacji generalnej. Z zależności od zajętego miejsca, przysługują następujące punkty:
#1: 30 punktów
#2: 29 punktów
#3: 28 punktów
…
#30: 1 punkt - W przypadku większej liczby graczy niż 30, liczba punktów za pierwsze miejsce wynosi tyle co liczba graczy. Punkty za pozostałe miejsca przyznawane są analogicznie do tego jak w punkcie 1.1.
- Do ostatecznego wyniku w rankingu liczy się punktacja z najlepszych (gdzie X to liczba rozegranych turniejów w lidze w sezonie.:
X-2 turniejów, w przypadku rozegrania 6 lub więcej turniejów
X-1 turniejów, w pozostałych przypadkach - W przypadku remisu decyduje całkowita ilość punktów za wszystkie turnieje.
- Każda z osób, biorących udział w turnieju zaliczanym do całego cyklu, otrzyma punkty do klasyfikacji generalnej. Z zależności od zajętego miejsca, przysługują następujące punkty:
- Nagroda za cykl
- Po każdym turnieju organizator przelewa do Jan Łukaszewicza 5 zł od każdego uczestnika.
- Pula pieniędzy zostanie przeznaczona na nagrody za cały cykl dla najlepszych graczy.
- Zmiany w regulaminie
- Zmiany w niniejszym regulaminie mogą zostać wprowadzone, jeśli zostaną zaakceptowane większością głosów grupy organizatorów.
- Zmiany zostają wprowadzone z dwutygodniowym opóźnieniem.
- Zmiany zostają opublikowane na forum oraz na ogólnopolskiej grupie facebookowej “Kings of War - Polska”
Załączniki
Grupa organizatorów
Stan na: styczeń 2022
- UFO
- Gregx
- Misio
- Makras
- ddr