Regulamin Ligi Kings of War 2022

Data aktualizacji: 19 styczeń 2022

  1. Cel
    1. Celem organizacji Ligi Kings of War (dalej “liga”), jest promowanie gry bitewnej Kings of War poprzez organizacje jak największej liczby turniejów.
    2. W 2021 w ramach ligi zostanie rozegranych jak najwięcej turniejów w odstępach nie mniejszych niż 2 tygodnie.
  2. Organizacja ligi
    1. Sezon trwa od 1.1.2022 do 31.12.2022
    2. Zakres punktowy 1500-2500 w zależności od decyzji organizatora. Stoły minimum 60x48.
    3. Gramy z zasadami z podręcznika do trzeciej edycji Kings of War + Clash of Kings 2022 (wraz z nowymi bohaterami). Obowiązuje najnowsza wersja FAQ i Erraty.
    4. Gramy minimum 3 bitwy.
    5. Aby turniej był zaliczony do MP musi wziąć w nim udział min. 6 graczy.
    6. Oficjalna strona ligi to www.forum.kingsofwar.pl.
    7. Data, punkty i miejsce turnieju musi być ogłoszone 20 dni przed wydarzeniem na stronie ligi.
    8. Wszystkie ogłoszenia i zapowiedzi, regulamin, ranking będzie opublikowany na stronie ligi.
  3. Grupa organizatorów
    1. Każdy organizator turnieju ligi w danym sezonie ma prawo wziąć udział w przygotowywaniu regulaminu na kolejny sezon.
    2. Do grupy organizatorów może się zgłosić każdy.
    3. Warunkiem przyjęcia jest zorganizowanie turnieju ligi w ustalonym z grupą organizatorów terminie.
  4. Przeprowadzenie turnieju
    1. Organizator
      1. Przygotowuje stoły do gry. Na każdym stole znajduje się mapka z oznaczeniem typów i wysokości terenów.
      2. Losuje scenariusz i liczbę znaczników w dniu turnieju, przed jego rozpoczęciem i podaje wylosowane scenariusze. W ramach ligi gramy niepowtarzające się scenariusze aż do wyczerpania się puli 12 z podręcznika. Gdy się wyczerpią (po 4 turnieju) losujemy od początku.
    2. Gracz
      1. Gracz posiada wydrukowane: dwie kopie rozpiski swojej armii zrobione w Easy Army, miarkę, kości oraz zestaw znaczników niezbędnych do rozegrania scenariuszy.
    3. Zegary szachowe
      1. Używamy zegarów szachowych. 55-65 minut na gracza w zależności od decyzji organizatora.
      2. Zegar działa podczas ustawiania jednostek, znaczników (jeśli wymagane przez scenariusz) i samej gry.
      3. Podczas omawiania zasad lub przygotowania stołu, robienia roll-off czy też ustawiania znaczników jest zatrzymywany.
      4. Nie ma możliwości robienia przerwy dłuższej niż 15 minut w czasie bitwy. Wyjątkiem może być przerwa na obiad, dotycząca wszystkich graczy.
      5. Jeśli graczowi skończy się czas odkłada kostki. Wszystkie nierozegrane szarże są automatycznie rozwiązywane jako porażka.
    4. Modele
      1. Można grać dowolnymi modelami.
      2. Nie ma obowiązku grania pomalowanymi modelami.
      3. Modele zastępcze lub jednostki niespełniające kryterium _Preferred Model Count _należy ustalić z organizatorami ligi.
    5. Wyzwania
      1. Jest możliwość rzucenia wyzwania innemu graczowi przed turniejem, pod warunkiem, że gracz znajduje się wyżej lub na tej samej pozycji w klasyfikacji ogólnej, która jest dostępna na stronie ligi.
      2. Jeśli gracz zaakceptuje wyzwanie to obaj gracze spotkają się na najbliższym turnieju podczas pierwszej bitwy.
    6. Parowanie
      1. Losowanie bitew i rejestracja na turniej odbywa się na tabletop.to
      2. Pierwsza runda: Pairing random
      3. Kolejne rundy: Pairing Swiss
    7. Sędziowanie
      1. Organizator wyznacza osobę (może siebie), która jest sędzią.
      2. Sędzia podejmuje ostateczną decyzję w kwestiach spornych.
      3. W przypadku sytuacji spornych dot. ruchu oddziałów, jeśli zostały one poruszone, a pozycja początkowa nieoznaczona, wątpliwości rozstrzygane są na korzyść przeciwnego gracza.
    8. Nieparzysta liczba graczy
      1. Organizator turnieju powinien zapewnić gracza rezerwowego.
      2. W przypadku jego braku losowany jest gracz, który czeka jedną bitwę - dostaje tzw. BYE.
      3. W przypadku wylosowania gracza, który już raz pauzował w ciągu bieżącego sezonu, losujemy drugi raz. Jeśli każdy z graczy już raz pauzował zaczynamy kolejkę od nowa. Gracz, który jest pierwszy raz na turnieju nie może otrzymać BYE.
      4. Za pauzowanie podczas meczu gracz otrzymuje dużych punktów tyle co najlepszy zwycięzca danej rundy i Attrition points równą połowie punktów na które gramy. BYE otrzymuje 0 dużych punktów i Attrition points równą połowie punktów na które gramy.
      5. Organizator może nie grać na turnieju. Otrzymuje wtedy 25 punktów do rankingu ligi.
    9. Punktacja
      1. Metoda 20-1. Za wygraną jest 15 punktów, za przegraną 1.
      2. Attrition modified points, widełki:
        0-10%, +0
        do 20%, +1
        do 40%, +2
        do 60%, +3
        do 80%, +4
        80%+, +5
      3. Gracz posiadający pomalowaną w 100% armię (modele i wymodelowane podstawki) otrzymuje 5 dużych punkt za cały turniej. W kwestiach spornych decyduje organizator.
  5. Punktacja generalna
    1. Każda z osób, biorących udział w turnieju zaliczanym do całego cyklu, otrzyma punkty do klasyfikacji generalnej. Z zależności od zajętego miejsca, przysługują następujące punkty:
      #1: 30 punktów
      #2: 29 punktów
      #3: 28 punktów

      #30: 1 punkt
    2. W przypadku większej liczby graczy niż 30, liczba punktów za pierwsze miejsce wynosi tyle co liczba graczy. Punkty za pozostałe miejsca przyznawane są analogicznie do tego jak w punkcie 1.1.
    3. Do ostatecznego wyniku w rankingu liczy się punktacja z najlepszych (gdzie X to liczba rozegranych turniejów w lidze w sezonie.:
      X-2 turniejów, w przypadku rozegrania 6 lub więcej turniejów
      X-1 turniejów, w pozostałych przypadkach
    4. W przypadku remisu decyduje całkowita ilość punktów za wszystkie turnieje.
  6. Nagroda za cykl
    1. Po każdym turnieju organizator przelewa do Jan Łukaszewicza 5 zł od każdego uczestnika.
    2. Pula pieniędzy zostanie przeznaczona na nagrody za cały cykl dla najlepszych graczy.
  7. Zmiany w regulaminie
    1. Zmiany w niniejszym regulaminie mogą zostać wprowadzone, jeśli zostaną zaakceptowane większością głosów grupy organizatorów.
    2. Zmiany zostają wprowadzone z dwutygodniowym opóźnieniem.
    3. Zmiany zostają opublikowane na forum oraz na ogólnopolskiej grupie facebookowej “Kings of War - Polska”

Załączniki

Grupa organizatorów

Stan na: styczeń 2022

  • UFO
  • Gregx
  • Misio
  • Makras
  • ddr